تری دی بلاگ

مدل‌سازی سه بعدی چیست؟

مدل‌سازی سه بعدی روشی برای ایجاد اشیاء سه بعدی است. وقتی صحبت از چاپ سه بعدی می‌شود، مدل‌سازی سه بعدی اغلب از طریق یک فایل سه بعدی انجام می‌شود که می‌تواند در ابعاد مطلوب چاپ تأثیر بگذارد. بدون مدل سه بعدی، چاپ سه بعدی غیرممکن است.

بیشتر بدانیم

چگونه چاپ سه بعدی در حال تغییر شکل معماری است؟

چاپ سه بعدی از روش ها و مواد سنتی بهره می برد و هر ایده ای را به روشی آسان تر و ارزان تر وارد دنیای حقیقی می کند. از مدل های مفهومی گرفته تا ساخت خانه، چاپ سه بعدی کاربردهای مفیدی برای معماران دارد. در اینجا ما برخی از مهمترین نوآوری های چاپ سه بعدی را در معماری، چه در فرایند طراحی و چه در ساخت و ساز، ذکر می کنیم. برخی از آن ها هنوز در مرحله ابتدایی و آزمایشی هستند، اما شاید در آینده ای نه چندان دور تأثیر بسزایی بر روی زندگی ما خواهند داشت.

بیشتر بدانیم

چاپ سه بعدی برای طراحان محصول ـ سریعتر از هر زمان برای رقابت در بازار

در شرایط بسیار رقابتی امروز، تولید کنندگان باید چابکی داشته باشند تا به سرعت با تغییرات بازار سازگار شوند. امکان سنجی ایده محصول حساس به زمان است. اصول و تکنیک های طراحی محصول معمولی قادر به سازگاری با این سرعت نیستند. رویکرد طراحی محصول با چاپ سه بعدی با هدف تقویت توانمندسازی تولید کنندگان، صرفه جویی در وقت در نمونه سازی و در نتیجه رسیدن سریعتر به بازار و مصرف کنندگان، هدفگذاری شده است.

بیشتر بدانیم

چاپ سه بعدی برای معماران ـ تغییر شکل چشم انداز فردا

مهندسین معمار و مهندسین ساخت و ساز حرفه ای اهمیت ویژه مدل های دقیق و ملموس را بخوبی درک می کنند. مدل ها (یا همان ماکت ها) به معماران و مخاطبان آن ها کمک می کنند تا آن ها ایده های طراح را به صورت واقعی و ملموس تجسم کنند. در روش های سنتی طراحی و مونتاژ مدل ها، خسته کننده، زمان بر، پرهزینه و بسیار متکی بر افراد ماهر و حرفه ای است.

بیشتر بدانیم
پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی (3D Printing)

پرینت سه بعدی یک روش ساخت است که از فرآیندهای افزایشی استفاده می کند. این فرایند شامل اضافه کردن تعداد متعددی از لایه های نازک از یک ماده معین برای ساختن یک شی سه بعدی است.

بیشتر بدانیم