چاپ سه بعدی برای معماران ـ تغییر شکل چشم انداز فردا

چاپ سه بعدی برای معماران ـ تغییر شکل چشم انداز فردا

مهندسین معمار و مهندسین ساخت و ساز حرفه ای اهمیت ویژه مدل های دقیق و ملموس را بخوبی درک می کنند. مدل ها (یا همان ماکت ها) به معماران و مخاطبان آن ها کمک می کنند تا ایده های طرح را به صورت واقعی و ملموس تجسم کنند. در روش های سنتی طراحی و مونتاژ مدل ها، خسته کننده، زمان بر، پرهزینه و بسیار متکی بر افراد ماهر و حرفه ای است.

مدل های چاپ شده سه بعدی درک بهتری را از مفاهیم طرح به مشتریان ارائه می دهد.

چاپ سه بعدی باعث شده است تا در شیوه کار و و نوآوری و خلاقیت معماران تغییر ایجاد کند. چاپ سه بعدی به معماران این توانایی را می دهد که به راحتی و با هزینه مقرون به صرفه تر از روش های سنتی، مدل های پیچیده خود را دقیق تر و سریع تر و بادوام تر از قبل ایجاد کنند. مدل های معماری چاپ شده سه بعدی می توانند به معماران کمک کنند تا مخاطبان (یا مشتریان) خود را تحت تأثیر قرار داده و از این طریق فرصت های بیشتری را برای درک مفاهیم طرح خود ایجاد کرده و در نهایت رابطه موثرتری را با آن ها برقرار کنند.

مزایای چاپ سه بعدی برای معماران

امروزه بسیاری از معماران پیشرو و همچنین شرکت های معماری برجسته از مزایای چاپ سه بعدی در کار خود بهره می برند. مدل های معماری چاپ شده سه بعدی بطور مؤثر ایده معمار و ظاهر نهایی طراحی را بطور محسوس نشان می دهند و باعث می شود تا ادراک تصویری مناسبی شکل بگیرد. مانند هر فن آوری نو ظهور پذیرفته شده دیگری، هزینه و راحتی یک عامل کلیدی است و این همان جایی است که چاپ سه بعدی بالاتر از فناوری های موجود قرار می گیرد. از چاپ سه بعدی می توان برای تولید طیف گسترده ای از مدل های مفهومی معماری با پیچیدگی بالا استفاده کرد که تصور آن قبل از آن غیرممکن بود. چاپ سه بعدی برای معماران مزایای زیر را ارائه می دهد:

1. صرفه جویی در وقت و هزینه

یکی از مهمترین مزایای چاپ سه بعدی برای معماران صرفه جویی در وقت و مقرون به صرفه بودن آن است. برخلاف شیوه های سنتی، مدل های معماری چاپ شده سه بعدی تنها در چند ساعت قابل ساخت و توسعه هستند. در روش های سنتی مرسوم به روزها و ساعت ها کار زیاد و متخصصان ماهر نیاز هست، بنابراین هزینه مدل ساخته شده نیز افزایش می یابد. چاپ سه بعدی با کاهش زمان ساخت برای تولید مدل های معماری و اجازه درک سریع مفاهیم و اصلاح مداوم مدل باعث صرفه جویی در زمان در مراحل اولیه طراحی و ساخت می شود. این صرفه جویی در زمان (یا ذخیره زمان) منجر می شود که معماران بتوانند زمان بیشتری را بر روی توسعه مفاهیم طرح خود صرف کنند.

2. تطبیق پذیری و یکپارچه سازی بی نقص

بیشتر شرکت های معماری دارای تیم طراحی داخلی هستند که از برنامه های مدل سازی سه بعدی (CAD) استفاده می کنند. چاپ سه بعدی تطبیق پذیری زیادی با نرم افزار های مدل سازی سه بعدی دارد و به راحتی با این برنامه ها ارتباط برقرار می کند تا مدل های را به صورت دقیق و بدون خطاهای انسانی ارائه دهد، و از این طریق یکپارچه سازی بی نقصی در فرایند طراحی اتفاق می افتد.

3. آزادی عمل بیشتر در طراحی، دقت بدون مرز

فناوری چاپ سه بعدی امکان دریافت مدل های کاملاً دقیق و پیچیده را برای معماران برآورده کرده است. چاپ سه بعدی به معماران این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد خروجی نهایی مدل با آزادی عمل بیشتری طراحی کنند و مرز ایده ها و طرح های خود را گسترش داده و مدل های خود را حتی با پیچیده ترین هندسه به راحتی تولید کنند. ساخت مدل معماری نهایت دقت را تا دهم میلی متر می طلبد و چاپ سه بعدی به راحتی می تواند دقت ابعادی مورد نظر را (نسبت به روش های سنتی) ارائه دهد و دیتیل های کاملی را از طرح معمار به نمایش بگذارد.

4. چشم انداز واقعی از مدل

هیچ نوع نقشه، طرح و یا مدل های دیجیتال سه بعدی نمی تواند چشم انداز «واقعی» ارائه شده توسط مدل های چاپ سه بعدی شده را ارائه دهند. معماران می توانند مدل ها را برای رفع نقص در طراحی با استفاده از اقدامات اصلاحی قبل از ساخت شناسایی، آزمایش و ارزیابی کنند. همچنین این مدل های بصری جذاب می توانند در تبلیغات و ارائه به مشتریان استفاده شوند.