چاپ سه بعدی برای طراحان محصول ـ سریعتر از هر زمان برای رقابت در بازار

چاپ سه بعدی برای طراحان محصول ـ سریعتر از هر زمان برای رقابت در بازار

در شرایط بسیار رقابتی امروز، تولید کنندگان باید چابکی داشته باشند تا به سرعت با تغییرات بازار سازگار شوند. امکان سنجی ایده محصول حساس به زمان است. اصول و تکنیک های طراحی محصول معمولی قادر به سازگاری با این سرعت نیستند. رویکرد طراحی محصول با چاپ سه بعدی با هدف تقویت توانمندسازی تولید کنندگان، صرفه جویی در وقت در نمونه سازی و در نتیجه رسیدن سریعتر به بازار و مصرف کنندگان، هدفگذاری شده است.

مدل های چاپ شده سه بعدی درک بهتری را از مفاهیم طرح به مشتریان ارائه می دهد.

با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در طراحی محصول، طراحان در مراحل اولیه طراحی، بازخوردی اساسی دریافت می کنند و باعث می شوند توسعه محصول سریعتر و کارآمد شود. چاپ سه بعدی در فرآیند توسعه محصول برای نمونه سازی سریع ، آزمایش عملکردی ، مدل های مفهومی ، قطعات سفارشی شده و تولید محدود برای نامگذاری چند مورد ایده آل است. راه حل های چاپ سه بعدی می توانند تولید کنندگان را قادر سازند تا به سرعت به نتیجه برسند.

مزایای چاپ سه بعدی برای طراحان محصول

طراحان محصول اهمیت مهم چاپ سه بعدی در فرآیند توسعه محصول در محیط رقابتی را درک می کنند. تعداد زیادی از طراحان پیشرو محصول قبلاً چاپ سه بعدی را در مرحله نمونه سازی محصول خود ادغام کرده اند. در طراحی محصول مدرن، چاپ سه بعدی این مسئولیت را دارد که یک راه حل نمونه سازی پیوسته و مقرون به صرفه باشد. در اینجا چند مزیت چاپ سه بعدی برای طراحی محصول ذکر شده است:

1. کاهش هزینه های توسعه محصول

ساخت نمونه ها اولیه با روش های سنتی روزها طول می کشد و امروزه مقرون به صرفه نیست. هر تغییر و تکرار در طراحی نیز منجر به هزینه های اضافی می شود. چاپ سه بعدی به طراحان محصول این امکان را می دهد تا با کسری از هزینه در روش های سنتی، نمونه های اولیه را در زمان کمی ایجاد کرده و نسخه های مختلفی را بوجود بیاورند.

2. نمونه سازی سریع محصول

چاپ سه بعدی به طراحان محصول امکان نمونه سازی سریع را در مرحله پیش تولید فراهم می کند. زمان صرفه جویی شده در مرحله نمونه سازی به تولید کنندگان کمک می کند تا محصول خود را سریعتر تولید و در زمان مورد نظر به بازارهای هدف خود برسانند. در کل، تولیدکنندگان از مزایای هزینه های پایین تر و چابکی اضافه شده به چرخه ایجاد و تولید محصول بهره مند می شوند.

3. کاهش ریسک سرمایه گذاری

رویکرد طراحی محصول با چاپ سه بعدی به طراحان کمک می کند تا مشکلات آینده طراحی و ساخت را آزمایش و شناسایی کنند. با چاپ سه بعدی، طراحان یک نسخه واقعی از محصول را برای بررسی، بهبود و بهینه سازی دریافت می کنند. آزمایش و بررسی یک طرح قبل از تولید انبوه باعث کاهش هرگونه ریسک سرمایه گذاری می شود.

4. چشم انداز واقعی از محصول

اسکیس ها، ترسیم های فنی و مدل های دیجیتال سه بعدی نمی تواند چشم انداز «واقعی» ارائه شده توسط چاپ سه بعدی شده را تقلید کنند. این روش نوین نمونه سازی شامل ترکیب عوامل انسانی و ارگونومی (HF&E) در طراحی است. این نمونه های اولیه بصری خیره کننده همچنین می توانند در ایجاد، ارائه، و نمایانگر کردن ایده های طراحی محصول جدید و در نتیجه ایجاد فرصت های بیشتر کسب و کار کمک قابل توجهی کنند.